Een strakkere buik in 5 stappen

Een slanke en strakkere buik willen we allemaal wel, maar we willen er niet te veel voor hoeven doen! Onderstaande vijf stappen kan iedereen toepassen in zijn of haar huidige leefstijl.

Stap 1: Zie de FUN in bewegen

Het is in het begin vooral moeilijk om te beginnen met trainen/bewegen. Je gunt jezelf geen tijd en er zijn andere dingen die veel leuker of belangrijker zijn. Smoesjes! Als je iets echt wilt (lekkerder in je vel zitten of afvallen) zul je zien dat je best tijd vrij kunt maken.

Houd je training kort, maar krachtig. Per dag 15 minuten tot een half uur trainen is voldoende en zo houd je genoeg tijd over om met je familie of vrienden door te brengen.

Stap 2: Zet een STOP op de stressknop

Stress ervaar je misschien dagelijks in je werk- of thuissituatie en ben je als ‘normaal’ gaan zien. Maar wist je dat stress een hormoon is dat ervoor zorgt dat je dikker wordt? Het zorgt er namelijk voor dat je lichaam in overlevingsmodus gaat, waardoor het vet opslaat.

Hoe kun je stress verminderen? Stel op je computer/mobiel een alarm in dat iedere 90 minuten af gaat. Ga nu helemaal rechtop en ontspannen in je werkstoel zitten en doe 90 seconden lang even helemaal NIKS. Alleen ademhalen, schouders ontspannen en je benen strekken.

Nog een goede methode om stress te verminderen, is bewegen. Het is een feit dat je je beter en energieker voelt nadat je hebt getraind (of een andere vorm van beweging). Bewegen zorgt namelijk voor de productie van een hormoon genaamd Endorfine. Dit hormoon neutraliseert het stresshormoon.

Stap 3: Drink met mate

Frisdrank lijkt heel onschuldig, vooral frisdrank waar 0% suiker op staat of ‘zonder toegevoegde geur- kleur en smaakstoffen’. Maar vergis je niet: frisdrank is een ‘NO GO’. Het heeft een negatief effect op de longen, nieren, hersenen (suikerverslaving) en de tanden.

Bovendien heeft frisdrank een negatief effect op het hart: uit een onderzoek uit 2011 is gebleken dat mensen die per dag 1 blikje frisdrank drinken, 20% meer kans hebben op een hartaanval!

Bier is ook een grote boosdoener voor een mannenbuik. In bier zit veel hop en gist; twee factoren die snel rond je buikgebied gaat zitten. Eén glas bier is te vergelijken met vier sneetjes brood.

Stap 4: Vermijd de broodbuik

Heb je het boek ‘De Broodbuik’ weleens gelezen? Brood (en dan met name tarwe) wordt heel slecht door onze darmen verteerd. Dit resulteert in vele gevallen tot darmklachten, een opgeblazen gevoel en extra vetophoping rond het buikgebied. Brood bevat ook veel suiker. En we weten allemaal dat je van suiker dik wordt!

Ga de uitdaging aan en vervang je brood door tarwevrije alternatieven, zoals rijstwafels, speltbrood, speltcrackers, roggebrood of bijvoorbeeld salades.

Stap 5: Het tandenpoets ritueel

Vind je het toch moeilijk om gelijk te beginnen met een trainingsschema? Begin dan eerst klein en implementeer een tandenpoets ritueel! Tijdens het tandenpoetsen is er een aantal oefeningen die je kunt uitvoeren, zoals de staande Body Cross. Het werkt als volgt: houd je vuisten bij je kin (dit komt mooi uit, want je ene hand is aan het tandenpoetsen). Span je buikspieren aan en breng eerst je linkerknie naar je rechter elleboog en daarna je rechterknie naar je linker elleboog. Als je dit 20 keer doet, heb je 2 minuten je tanden gepoetst!

Met deze vijf stappen doe je niet alleen je buik, maar vooral ook jezelf een heel groot plezier. Succes!

Direct een gratis intake?

Klik hier om je op te geven voor een gratis intakegesprek met onze deskundige. Je krijgt doelgericht advies en er wordt een persoonlijk behandelplan opgesteld voor het behalen van je doel. Geheel vrijblijvend.

JA!

Gratis proefbehandeling Bailine