De leukste work-out op vakantie

Sportfanaten willen tijdens de vakantie ook lekker ‘in-shape’ blijven. Maar om nu gewichten en dumbells mee te nemen… Ga gewoon het zwembad in!

beach chairs content

Goed voor de gewrichten

Zwemmen wordt best onderschat, en dat terwijl het zo goed is voor je gewrichten! Water heeft een veel hogere dichtheid dan lucht, waardoor het veel kracht kost om vooruit te komen. Probeer maar eens te rennen in het water… Elke slag of trap die je in het water uitvoert, is een work-out voor je spieren. Vooral je core, armen en benen worden getraind, maar ook je schouders, heupen en billen. Daarnaast heb je geen last van zwaartekracht waardoor je minder kans hebt op blessures. En misschien wel het grootste voordeel van trainen in het water is dat het voor mensen met overgewicht niet zorgt voor een belasting op de (knie)gewrichten.

De zwembad work-out

Nu we hebben geconstateerd dat zwemmen goed voor je kan zijn, geven we je een leuke work-out:

Tijd: 30-45 minuten
Elke ochtend of 5 keer in de week.

Beginners:
Onderschat het zwembad niet! Als je voor het eerst een work-out doet in het zwembad, begin dan eerst met 3 minuten watertrappelen zodat je beenspieren goed warm worden. Daarna trek je 10 baantjes met de rugslag. Houd het tempo er goed in zodat je lekker veel calorieën verbrandt. Neem na elke ronde 30 seconden rust.

Gevorderden:
Ga na 100 meter het water uit voor 10 push-ups en 20 crunches. Herhaal dit 10 keer. Neem wel rust tussen de oefeningen, zo’n 30 tot 45 seconden.

Na je work-out is het tijd voor ontbijt: een salade met gerookte kip en een verse, zelf gemaakte smoothie van spinazie, kiwi, banaan, maca poeder en een klein beetje acaciahoning.

Chicken salade

Genoeg water drinken

Nu we het toch over water hebben… Wist je dat een gemiddelde volwassen persoon op een dag 1,5 liter vocht verliest? Niet alleen door naar de toilet te gaan, maar ook via de ademhaling en door te transpireren. Tijdens het eten krijgen we gemiddeld 20% van onze behoefte aan vocht binnen. Daarbij moet je minstens 2 liter water/thee drinken om het verloren vocht weer bij te vullen. Dus ook na het zwemmen gelijk een flesje water drinken! Geen zin in (smakeloos) water? Probeer het eens op smaak te brengen met wat munt, citroen, limoen of gember.

Water

Direct een gratis intake?

Klik hier om je op te geven voor een gratis intakegesprek met onze deskundige. Je krijgt doelgericht advies en er wordt een persoonlijk behandelplan opgesteld voor het behalen van je doel. Geheel vrijblijvend.

JA!

Gratis proefbehandeling Bailine